Hakkımızda-Endüstri Ürünleri Tasarımı

Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümü seri şekilde üretilebilecek her türlü kullanım eşyasının kullanıcı gruplarının ihtiyaçlarına yönelik olarak tasarlanmasını içerir. Bu bölümü amacı, form, kullanılabilirlik, ergonomi, üretim vb. gibi problemlere çözüm önerileri getirebilen, yeni ürün geliştirme sürecinde farklı disiplinlerle etkileşim halinde olabilen ve gerektiğinde bu süreci başarıyla koordine edebilen endüstri ürünleri tasarımcıları yetiştirmektir.

Endüstri Ürünleri Tasarımı yeni ürün geliştirme kapsamında ele alınır. Ürün tasarımı ve geliştirme, kullanıcı gereksinimlerini temel alarak, endüstrinin gereksinimlerini karşılayan disiplinlerarası bir firma etkinliğidir. Endüstri Ürünleri Tasarımı ise bu etkinlik içerisinde yer alan asli unsurlardan birisidir. Ürün tasarım ve geliştirme sürecinde Endüstri Ürünleri Tasarımının temel işlevleri;

  • sürecin başında ürün konsept ve spesifikasyonlarının oluşturulması,
  • oluşturulan konseptlerin görselleştirilerek ürün geliştirme sürecindeki diğer aktörlerle paylaşılması,
  • ve sürecin bütününde, ürünün üretim teknolojisi çerçevesinde geliştirilmesinin gerektirdiği ekip çalışmasının koordinasyonu olarak özetlenebilir.

Üç boyutlu düşünebilme yeteneği ile yaratıcılığın geliştirilmesine yönelik verilen bir yıllık temel sanat ve tasarım eğitiminin ardından 2, 3, ve 4. sınıflarda tasarım sürecinin birebir uygulanarak öğrenildiği stüdyo dersleri, teknik bilgi ve becerilerle desteklenir. Proje ve yeni ürün geliştirme sürecinde kullanıcı ve pazar araştırmasından başlayıp, konsept geliştirme ve bu konseptler üzerinden üretim detayları çözümlenmiş sonuç ürüne giden yoldaki her aşamanın öğrenciler tarafından öğrenilmesi sağlanır.

Bu bölümden mezun olan öğrenciler elektronik ve iletişim sektörü, mobilya, beyaz eşya, takı, sergileme ve teşhir, aydınlatma, ambalaj ve otomotiv sektörüne kadar, seri üretilebilecek her türlü alanda iş imkânına sahip olmakla beraber serbest tasarımcı olarak bu tür sektörlere dışarıdan danışmanlık yapabilmektedirler.